۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه




گزارشی از آکسیون اعتراضی در کوپنهاگ (دانمارک)!

بدنبال فراخوان آکسیون و راه پیمائی که در اعتراض به شرکت هیئتی از طرف جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس محیط زیست و گرمایش زمین که از دو هفته قبل یعنی از دوم دسامبر با شرکت صاحبنظران و هیئتهای دول مختلف جهان آغاز بکار کرده بود ، از جانب جریانات آزادیخواه وچپ وسوسیالیست برنامه ریزی همایشی اعتراضی در سطح شهر کوپنهاگ فراهم ودر روز هفدهم دسامبر کاروانی متشکل از فعالین حزب کمونیست ایران و اتحاد فدائیان کمونیست و جمعی از فعالین کانون زندانیان سیاسی از اوره برو وچریکهای فدائی خلق و منفردین چپ و آزاده از شهر گوتنبرگ ( سوئد) با اتوبوس بطرف کوپنهاگ (دانمارک) حرکت ودر آنجا باجمع دیگری که از جاهای مختلف خود را به محل تظاهرات رسانده بودند در میدانی در مرکز شهر تجمع و با برافرشتن پرچم وپلاکارد و شعارهای کوبنده علیه نظام سرمایه داری و بویژه رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی و نابودی آن و شعارهای زنده باد سوسیالیزم ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد ، مرگ بر دیکتاتور به زبانهای سوئدی ، دانمارکی ، آلمانی و انگلیسی مرتب تکرار میشد.

در محل تجمع اولیه چند نفر از جمله نمایندگانی از احزاب دانمارکی دعوت شده بودند که در محکومیت رژیم و خفقان و کشتار و ... صحبت نمودند . لازم بذکر است که از کشورآلمان و هلند و از شهرهای مختلف سوئد بسیاری خود را باین تظاهرات و حرکت اعتراضی که از جانب ابتکار مشترک سازمان داده شده بود و جا و مکان آنرا فراهم ساخته بودند شرکت داشتند و بار دیگر به مردم دانمارک یادآور شدیم که رژیم صد هزار اعدام همانطور که سی سال است که میگوئیم مشروعیت ندارد و باید با اراده مردم مصمم و آزاده ایران سرنگون شود و جایگزین آن رژیمی انسانی است ، با اراده اکثریت مردم زحمتکش و کارگر آگاه ومتشکل .

این تظاهرات آمدن هیئت ایرانی بهمراه احمدی نژاد به کنفرانس محکوم ودولت دانمارک را برای این دعوت محکوم نمود و شعارهای کوبنده ای هم سر داده شد .

لازم بذکر است که هوای بینهایت سرد و یخبندان این چند روزه هیچ تاثیری در عزم و اراده شرکت کنندگان در اعتراض نداشت.

ازجانب تلویزیونهای دانمارکی هم خبرنگارانی مشغول تهیه گزارش وخبر بودند که معلوم نیست مصالحشان ایجاب کند آنرا پوشش خبری دهند ، ولیکن تلویزیون کومه له گزارش و رپورتاژی آماده نموده است .

کاروان اعزامی ما پس از پایان تظاهرات در میان شور وشوق و سرود و آوازخوانی وشادی یک روز پرکار و اعتراضی به گوتنبرگ بازگشت. .

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران ـ واحد یوته بوری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر